Základní umělecká škola, Bílovec, Pivovarská 124, příspěvková organizace
Pivovarská 124, 743 01 Bílovec
IČO: 62330276 mapa
RED_IZO: 600004058
ID datové schránky: 2d6fwtf
číslo účtu: 18139801/0100
el. podatelna: (.pdf do 20 MB)
Mgr. Ondřej Langr, ředitel
Telefon: +420 556 413 500
Mobil: +420 730 548 339
E-mail: reditel@zusbilovec.cz
Blanka Zwingerová
finanční referentka/hospodářka
Telefon: +420 607 257 481
E-mail: info@zusbilovec.cz
Hlavní budova na Pivovarské ulici
Další místo poskytovaného
vzdělávání: VÝTVARNÝ OBOR
Školní informační systém
Učitelé mají svůj etický kodex
Etický kodex pro učitele je výsledkem konsenzu Asociace děkanů pedagogických fakult, České rady dětí a mládeže, České školní inspekce ČR, Českou středoškolskou unií, Ekumenickou radou církví, Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, zastoupení OSN, spolku Otevřeno, Stálé konferenci asociací ve vzdělávání, Učitelské platformy, organizace Učitel naživo, Unie školských asociací ČR – CZESHA, Unie rodičů ČR a spolku Začni učit! Na etickém kodexu spolupracovali i významné osobnosti Bořivoj Brdička, David Čáp, Jan Hábl, Karel Rýdl a školský ombudsman Ladislav Hrzal.
1. Učitel vytváří prostředí, ve kterém se každé dítě cítí bezpečně.
Dítě se cítí ve školním prostředí jistě a nebojí se vyjádřit.
Učitel dává žákovi možnost prožívat školní prostředí jako dobré a spravedlivé.
2. Učitel přijímá spoluodpovědnost za sebe a svět, v němž žije, a vede k tomu i své žáky.
Žáci a učitelé mají možnost zažít, co to znamená být aktivním občanem odpovědným za prostředí, jehož jsou spolutvůrci.
Učitel i žák tak podporují demokratickou kulturu ve škole.
3. Učitel uznává své kolegy a jejich profesní sebepojetí.
Svoji výuku průběžně podrobuje reflexi a sdílí zkušenosti s ostatními kolegy.
Učitel se nechává inspirovat činností svých kolegů a pomáhá jim ve všech fázích profesního rozvoje.
4. Učitel respektuje práva rodičů a zákonných zástupců žáka, vnímá je jako partnery a naslouchá jim.
Učitel si umí nastavit hranice profesní autonomie a zdůvodnit svá rozhodnutí sobě, žákům i rodičům.
S ohledem na soukromí a bezpečí žáka zachází eticky s údaji o něm i jeho rodině.
5. Učitel je vnímavý ke kulturním a sociálním rozdílům společenství, v němž působí.
Učitel se z pozice své profese aktivně podílí na odstraňování předsudků vůči lidem různých etnických skupin, národností, barvy pleti, náboženství, sociálního původu, sexuální identity a orientace.
6. Učitel kontinuálně usiluje o rozvoj své profesní odbornosti v souladu s nejnovějšími vědeckými poznatky.
Učitel vědomě vytváří prostor pro zlepšení své vlastní práce a sebe sama.
K tomu využívá kvalitní informační zdroje a kriticky přemýšlí o jejich relevanci.
7. Učitel připravuje děti na život ve stále se měnícím světě a soustavně zvyšuje jejich digitální kompetence.
Učitel klade důraz na etické chování v digitálním prostředí, jde příkladem a dodržuje profesní standardy i v online světě.
8. Učitel pracuje udržitelně, a to s ohledem na své vlastní síly i životní prostředí.
Učitel se z pozice své profese aktivně věnuje výzvám, které přináší klimatická změna, úbytek biodiverzity apod., zároveň ale nezapomíná ani na sebe a své potřeby.
9. Učitel nezneužívá svého postavení a nevystupuje vůči žákům z pozice moci.
Učitel se všemi účastníky vzdělávacího procesu jedná slušně, s pokorou a s vědomím lidské důstojnosti všech zúčastněných.
Je si vědom, že jakékoliv sexuální či erotické vztahy mezi učiteli a žáky jsou nepřípustné.
10. Učitel propojuje vzdělávání ve škole s volnočasovými zájmy žáka.
Učitel aktivně hledá příležitosti, jak využít znalostí a dovedností, jež žáci získali při mimoškolních aktivitách.
Vhodně na ně ve výuce navazuje a zamýšlí se, jak je zužitkovat pro naplnění vzdělávacích cílů.